?>

AB, 300 milyon aşı daha alacak

 Avrupa Birliği Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, Pfizer-BioNTech tarafından geliştirilen Koronavirüs aşısından 300 milyon doz daha satın almak için anlaştıklarını duyurdu.

SAĞLIK - 5 yıl önce

Avrupa Birliği Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, bugün düzenlediği basın toplantısında Avrupa ülkelerindeki aşılama ve aşı tedarikine ilişkin son verileri paylaştı. Halihazırda 300 milyon doz sipariş verildiğini söyleyen Ursula von der Leye, Pfizer-BioNTech tarafından Koronavirüse karşı geliştirilen aşıdan 300 milyon doz daha sipariş verileceğini dile getirdi.

Yeni siparişlerin 75 milyonunun yılın ikinci yarısında alınacağını bildiren Leyen, geri kalanının ise 3'üncü ve 4'üncü çeyrekte alınacağını sözlerine ekledi. 'Zaten bir anlaşmamız var' diyen Leyen, müzakerelerin uzamayacağını dile getirdi. Aşının onay aldığını dile getiren Leyen, 'Yetkilendirme yapıldı, üye ülkeler aşıyı ve lojistiği biliyor' ifadelerini kullandı.AB'nin ilaç düzenleyicisi EMA, BioNTech-Pfizer aşısına 21 Aralık'ta kullanım onayı vermişti. Onayın alınmasının ardından Avrupa Birliği ülkelerinde aşılama 27 Aralık'ta başlamıştı.EMA, ABD'li Moderna aşısının kullanımına da Çarşamba günü tavsiye kararı verirken, aşının kısa süre içinde yaygın kullanım onayı alması bekleniyor

Haftanın Öne Çıkanları

Burcu Biricik'ten estetik itirafı

2021-01-03 18:39 - MAGAZİN

'Pandemide kamburluk riski herkesi etkiliyor'

2021-01-04 16:18 - SAĞLIK

Batman İl Emniyet Müdürü Köroğlu Kıraç: 'Huzurlu ve güvenli bir kentteyiz'

2021-01-04 16:35 - GÜNDEM

Büyük ve güçlü Türkiye'nin temelleri atılıyor

2021-01-03 17:46 - POLİTİKA

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'ndan Yemen'e taziye mesajı

2021-01-03 18:36 - POLİTİKA

Jandarma kapı kapı dolaşıp KADES'i tanıttı

2021-01-04 15:40 - ASAYİŞ

CHP eski Milletvekili Fikri Sağlar'a soruşturma

2021-01-04 10:18 - POLİTİKA

Fethiye'de polis memuru Özcan Turan yaşamını yitirdi

2021-01-04 16:50 - ASAYİŞ

Erzurum'da sağlık çalışanlarına kayak eğitimi

2021-01-02 22:08 - SAĞLIK

Sağlıklı Kentler Birliği DSÖ'nün konferansına katıldı

2021-01-03 17:23 - SAĞLIK

İlgili Haberler

İdari ve Mali Hizmetler Müdür Yardımcısı Erdoğan’ın Yönetim Tarzı Takdir Topluyor

10:50 - SAĞLIK

İki Uzman Doktor Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde Göreve Başladı

12:43 - SAĞLIK

Siirtli Hekimler Akşam Yemeğinde Bir Araya Geldi

12:39 - SAĞLIK

Taramanızı Yaptırın, Sağlığınızı Koruyun

13:19 - SAĞLIK

Dr. Mehmet Selim Noyan’a Yeni Görev  

13:17 - SAĞLIK

Günün Manşetleri

Vatandaşın ekmeğiyle kim oynuyor?

13:23 - GÜNDEM

YURTLİG’de Zirveye Çıkan Sporcular Ödüllendirildi

13:22 - SPOR

Çocuklar Geleceğin Mesleklerini Yerinde Öğreniyor

13:22 - YAŞAM

Dalgıç Ekibi Göreve Hazır

13:19 - YAŞAM

Haşere ve Kenelere Karşı Mücadele

13:19 - YAŞAM