?>

Siirt'te 5 yaşındaki hastaya laparoskopik nefrektomi ameliyatı yapıldı

Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi üroloji polikliniğinde 5 yaşındaki hastaya kapalı yöntemle böbrek alınması ameliyatı gerçekleştirildi.

SAĞLIK - 5 yıl önce

Siirt Eğitim ve Araştırma hastanesi üroloji polikliniğine başvuran H.K.'nın daha önceden sol böbrek taşı ameliyatı olduğu ve aynı böbrekte çürüme olduğu için tekrarlayan idrar yolu enfeksiyonları geçirdiği belirlendi. 5 yaşındaki hastaya kapalı yöntemle böbrek alınması ameliyatı gerçekleştirildi. Üroloji uzmanı doktor Fesih Ok, polikliniğe başvuran H.K.'ya yapılan tetkikler sonucunda böbreğin birinin çalışmadığının tespit edildiğini ve hastaya laparoskopik nefrektomi ameliyatının yapıldığını söyledi. Op. Dr. Ok, "Siirt'te daha önce erişkin hastalarda yapmış olduğumuz laparoskopik nefrektomi operasyonunu çocuk bir hastada ilk kez uyguladık. Kapalı olarak yapılan bu operasyonda karın bölgesine üç ayrı noktadan giriş yapılıp bu sisteme özel uyarlanmış ince aletlerle operasyon gerçekleştirilmektedir. Bu şekilde yapılan kapalı ameliyatlar hastanede yatış süresi ve kanama miktarını önemli ölçüde azaltmaktadır. Bununla birlikte açık operasyonlardaki gibi büyük bir kesi yapılmadığı için fıtık riskini de azaltıp kozmetik olarak ta hastalara ciddi bir konfor sağlamaktadır" dedi.

Haftanın Öne Çıkanları

Burcu Biricik'ten estetik itirafı

2021-01-03 18:39 - MAGAZİN

'Pandemide kamburluk riski herkesi etkiliyor'

2021-01-04 16:18 - SAĞLIK

Batman İl Emniyet Müdürü Köroğlu Kıraç: 'Huzurlu ve güvenli bir kentteyiz'

2021-01-04 16:35 - GÜNDEM

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'ndan Yemen'e taziye mesajı

2021-01-03 18:36 - POLİTİKA

Büyük ve güçlü Türkiye'nin temelleri atılıyor

2021-01-03 17:46 - POLİTİKA

Jandarma kapı kapı dolaşıp KADES'i tanıttı

2021-01-04 15:40 - ASAYİŞ

CHP eski Milletvekili Fikri Sağlar'a soruşturma

2021-01-04 10:18 - POLİTİKA

Fethiye'de polis memuru Özcan Turan yaşamını yitirdi

2021-01-04 16:50 - ASAYİŞ

Erzurum'da sağlık çalışanlarına kayak eğitimi

2021-01-02 22:08 - SAĞLIK

Sağlıklı Kentler Birliği DSÖ'nün konferansına katıldı

2021-01-03 17:23 - SAĞLIK

İlgili Haberler

İdari ve Mali Hizmetler Müdür Yardımcısı Erdoğan’ın Yönetim Tarzı Takdir Topluyor

10:50 - SAĞLIK

İki Uzman Doktor Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde Göreve Başladı

12:43 - SAĞLIK

Siirtli Hekimler Akşam Yemeğinde Bir Araya Geldi

12:39 - SAĞLIK

Taramanızı Yaptırın, Sağlığınızı Koruyun

13:19 - SAĞLIK

Dr. Mehmet Selim Noyan’a Yeni Görev  

13:17 - SAĞLIK

Günün Manşetleri

Vatandaşın ekmeğiyle kim oynuyor?

13:23 - GÜNDEM

YURTLİG’de Zirveye Çıkan Sporcular Ödüllendirildi

13:22 - SPOR

Çocuklar Geleceğin Mesleklerini Yerinde Öğreniyor

13:22 - YAŞAM

Dalgıç Ekibi Göreve Hazır

13:19 - YAŞAM

Haşere ve Kenelere Karşı Mücadele

13:19 - YAŞAM