?>

Siirt’te İl Hayvanları Koruma Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi

Siirt’te sahipsiz hayvanların korunması, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik çalışmaların ele alındığı İl Hayvanları Koruma Kurulu Koordinasyon Toplantısı, Siirt Valisi ve Belediye Başkan Vekili Dr. Kemal Kızılkaya başkanlığında yapıldı.

GÜNDEM - 1 yıl önce

Toplantıya; Vali Yardımcıları, Belediye Başkan Yardımcıları, ilçe ve belde belediye başkanları ile ilgili kurum müdürleri katıldı.

Doğa Koruma ve Milli Parklar 14. Bölge Müdürlüğü yetkililerince yapılan sunumda, sahipsiz hayvanlara yönelik yürütülecek çalışmalar ve alınacak önlemler hakkında bilgi verildi. Ayrıca, 7527 sayılı “Hayvanları Koruma Kanunu’nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ve 5199 sayılı “Hayvanların Korunmasına Dair Uygulama Yönetmeliği” kapsamında yürütülen faaliyetler değerlendirildi.

Vali Kızılkaya toplantıda yaptığı açıklamada, sahipsiz hayvanların korunması ve rehabilitasyonu konusunda kurumlar arası iş birliğinin büyük önem taşıdığını belirtti. Bu kapsamda, il genelinde hızlı ve etkili adımlar atıldığını vurgulayan Vali Kızılkaya, Siirt’e kazandırılan modern bakım merkezi ve doğal yaşam alanlarıyla örnek bir tesisin hayata geçirildiğini ifade etti.

Vali Kızılkaya, Siirt Belediyesi Hayvan Bakım Evi ve Rehabilitasyon Merkezi’nin 50.000 metrekarelik alan üzerinde kurulduğunu ve burada sahipsiz hayvanlara yönelik kapsamlı hizmetler sunulduğunu kaydetti. Merkezde; idari bina, klinik, mama deposu, üretim alanı, farklı yaş ve türlere uygun yaşam alanları ile tam donanımlı bir hayvan hastanesi yer aldığını kaydetti.

2025 yılı Şubat–Nisan döneminde merkezde 160 kısırlaştırma ve tedavi işlemi gerçekleştirildiğini, 1.035 hayvanın aşılandığını belirten Vali Kızılkaya, geri dönüştürülen malzemelerle 250 kulübenin inşa edildiğini ve ihtiyaçlara göre bu çalışmaların sürdüğünü ifade etti. Ayrıca, günlük 1.000 kg kapasiteli Mama Üretim Ünitesi’nin faaliyete geçtiğini belirten Kızılkaya, 8 nakil aracıyla 29 Ocak–12 Nisan 2025 tarihleri arasında 1.184 sahipsiz köpeğin barınağa alındığını ve tedavi süreçlerinin ardından aşılı ve kimlikli şekilde sahiplendirildiğini söyledi.

Toplantı sonunda Vali Kızılkaya ve kurul üyeleri, Siirt Belediyesi Hayvan Bakım Evi ve Rehabilitasyon Merkezi’ni ziyaret ederek çalışmaları yerinde inceledi.

Haftanın Öne Çıkanları

Siirt'te Geleceğin yıldızları bilim şenliğinde buluştu

2025-05-10 12:38 - TEKNOLOJİ

Siirt Türk Telekom Fen Lisesi'nden Genç Beyinlerden Büyük Fikirler

2025-05-13 17:01 - EĞİTİM

Siirt'in meşhur tatlısı: "Varak Keek" 

2025-05-10 12:23 - YAŞAM

Siirt'te Düğün hazırlığı yapan genç, mide kanserine yenik düştü

2025-05-10 12:29 - GÜNDEM

BBP Siirt Kadın Kolları Başkanlığına Aynur Çokal Atandı

2025-05-14 13:41 - GÜNDEM

Efsane lezzet "Yummy Beg" Siirt'te hizmete girdi

2025-05-13 18:58 - YAŞAM

Teknogenç Koleji, Siirtli Gazetecileri Ağırladı: Gençlerle Tecrübeler Buluştu

2025-05-08 15:54 - GÜNDEM

Sular Altında Kalan Kelekçi Köyü’nde köye dönüş ve Geleneksel Zew Yeniden Canlandı

2025-05-09 13:50 - YAŞAM

BAŞKAN FAHRETTİN NAZLIER’İN ACI KAYBI

2025-05-10 20:04 - YAŞAM

Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde Kızamık ve Kırım Kongo Kanamalı Ateşi Eğitimi Düzenlendi

2025-05-09 10:11 - SAĞLIK

İlgili Haberler

Vatandaşın ekmeğiyle kim oynuyor?

13:23 - GÜNDEM

İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu Toplandı

13:18 - GÜNDEM

Anayasa Mahkemesi Üyesi Akçil’den Siirt Temasları

13:17 - GÜNDEM

Çay ve Yavuz Basın İçin Görüştü

13:14 - GÜNDEM

BİK Genel Müdürü Çay, bölge toplantısına katılacak

13:05 - GÜNDEM

Günün Manşetleri

Vatandaşın ekmeğiyle kim oynuyor?

13:23 - GÜNDEM

YURTLİG’de Zirveye Çıkan Sporcular Ödüllendirildi

13:22 - SPOR

Çocuklar Geleceğin Mesleklerini Yerinde Öğreniyor

13:22 - YAŞAM

Dalgıç Ekibi Göreve Hazır

13:19 - YAŞAM

Haşere ve Kenelere Karşı Mücadele

13:19 - YAŞAM