?>

Kahvenin inanılmaz faydaları şoke etti!

Kahveyle ilgili çarpıcı bir araştırma yapıldı. Araştırmaya göre günde 2 fincan kahve içmenin alzheimer ve felç oranlarını düşürdüğü sonucuna varıldı. Uzmanlar, 'Yine de fazlası zararlı' uyarısında bulunuyor.

SAĞLIK - 5 yıl önce

Türkiye'de tüketimi en çok gerçekleştirilen ürünlerin başında kahve geliyor. PLOS Medicine bülteninde yayınlanan bir araştırmada kahvenin faydalarına ilişkin dikkat çeken bilgiler verildi. Geniş çaplı yürütülen araştırmada günde en az 2 fincan kahvenin unutkanlık ve felç riskini azalttığı ortaya konuldu.

KAHVE İÇMEYEN KİŞİLERDE DAHA YÜKSEK GÖRÜLDÜ

Uzmanlar, günde ne kahve ne de çay içen kişilerde yüzde 32 ile felç, yüzde 28 ile de alzheimer tehlikesinin daha fazla olduğunu belirtti. Araştırmacılar yine de bu durumun abartılmaması gerektiğini ve fazla kahvenin vücuda zararlı olduğunu dile getirdi.

ÖLÜMLERİN YÜZDE 10'UNDA ETKİLİ

İnme veya felç, dünya genelindeki ölümlerin yüzde 10'unda etkili. Kahve ayrıca, inmeden sonra gelişen unutkanlığa karşı da koruma sağlıyor. Hayatlarında düzenli kahve içenlerin inme sonrası demansa daha az yakalandığı kaydedildi.

Haftanın Öne Çıkanları

Türkiye'de deprem riski olan bölgeler nerelerdir? Türkiye fay hattı haritası...

2021-11-17 16:33 - YAŞAM

Buharkent, Türkiye Tırmanma Yarışı'na ev sahipliği yapacak

2021-11-16 12:33 - SPOR

Basit Önlemler ile Çocukları Hastalıklardan Korumak Mümkün

2021-11-16 12:33 - SAĞLIK

İbrahim Hakkı’nın İzinde Gökyüzü Gözlem Şenliği

2021-11-16 12:12 - EĞİTİM

Demet Akalın, hamile dedikodularından sonra saklamaya çalıştığı göbeğine açıklık getirdi

2021-11-17 02:01 - MAGAZİN

Danilo Zanna hakkında şok eden Ece Ece gerçeği!

2021-11-16 16:02 - MAGAZİN

1071 Malazgirt Savaşı tarihi ve sonuçları! Anadolu'nun Türkleşme süreci...

2021-11-16 18:01 - YAŞAM

Maden sahaları uç ürün üretimi şartıyla ihale edilecek

2021-11-17 10:02 - EKONOMİ

Harika Avcı emekli olmayı reddetmiş

2021-11-17 03:33 - MAGAZİN

Emniyet teşkilatı mensupları ve üniversite öğrencileri "sıra gecesinde" buluştu

2021-11-15 14:42 - GÜNDEM

İlgili Haberler

Miraç İçin Seferberlik

11:14 - SAĞLIK

Ağustos Sedef Hastalığı Farkındalık Ayı: Cildin Ötesine Bakmak

12:42 - SAĞLIK

Siirt Sağlığında Tarihi Adım

10:18 - SAĞLIK

İki Uzman, Tek Merkezde Şifa Dağıtacak

09:23 - SAĞLIK

Riskli Kalp Hastasına Umut Oldular

13:04 - SAĞLIK

Günün Manşetleri

Çocuklar Kahvaltı Programında Buluştu

11:18 - YAŞAM

Siirtli Çocuklar Yaz Kampında Mersin’in Keyfini Çıkardı

11:17 - YAŞAM

İki Köyün İçme Suyu İçin İhaleye Çıkılıyor

11:16 - EKONOMİ

Siirt Özel İdaresi’nin Gelir-Gideri Açıklandı

11:16 - EKONOMİ

PTT’den Sahte Mesaj Dolandırıcılığı Uyarısı

11:14 - GÜNDEM