Türkiye Yol Bisikleti Şampiyonası, Siirt'te düzenlenen görkemli açılış töreniyle başladı. Siirt Valisi ve Belediye Başkan Vekili Dr. Kemal Kızılkaya'nın verdiği startla başlayan organizasyonda, Türkiye'nin dört bir yanından gelen 77 takım ve 242 sporcu şampiyonluk için pedal çevirmeye başladı.
Üç gün sürecek şampiyonada sporcular, farklı kategorilerde kıyasıya mücadele edecek. Büyük bir katılıma sahne olan organizasyon, sporun rekabet heyecanını Siirt'e taşıdı.
Açılışta konuşan Vali Dr. Kemal Kızılkaya, böylesine önemli bir organizasyona ev sahipliği yapmaktan büyük gurur duyduklarını belirterek, şampiyonanın Siirt'in tanıtımına, spor turizminin gelişmesine ve gençlerin spora yönlendirilmesine önemli katkılar sağlayacağını ifade etti.
Şampiyonanın açılış programına 23. ve 24. Dönem AK Parti Siirt Milletvekili ve Ankara Siirt Vakfı Başkanı Afif Demirkıran, Yeşilay Cemiyeti Genel Başkan Yardımcısı Siret Albayrak, Türkiye Bisiklet Federasyonu Genel Sekreteri Mehmet Sedat Fırat'ın yanı sıra çok sayıda protokol üyesi, sporcu ve vatandaş katıldı.
Türkiye Bisiklet Federasyonu koordinesinde gerçekleştirilen organizasyonun, Siirt'in spor kenti kimliğinin güçlenmesine katkı sunması beklenirken, yetkililer şampiyonanın düzenlenmesinde emeği geçen tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür ederek sporculara başarı dileklerini iletti.