"Su Vatandır, Su Medeniyettir, Su Geleceğimizdir." sloganıyla yürütülen "Her Damla Gelecektir" Projesi kapsamında düzenlenen su tasarrufu temalı yarışmalarda dereceye giren öğrenciler, okul yöneticileri ve öğretmenler, Siirt Valisi ve Belediye Başkan Vekili Dr. Kemal Kızılkaya tarafından kabul edildi.
Cumhurbaşkanlığı himayelerinde yürütülen Ulusal Su Verimliliği Seferberliği kapsamında, Siirt Valiliği koordinasyonunda İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Siirt Belediyesi iş birliğiyle hayata geçirilen proje sayesinde öğrenciler, suyun bilinçli kullanımını teşvik eden örnek çalışmalar gerçekleştirerek okullarında adeta birer "Su Dedektifi" oldu. Projeyle su israfının önlenmesi, tasarruf bilincinin yaygınlaştırılması ve sürdürülebilir su kullanımına yönelik farkındalığın artırılması hedeflendi.
Kabul programında konuşan Vali Dr. Kemal Kızılkaya, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın öncülüğünde başlatılan Su Verimliliği Seferberliğinin gelecek nesillere bırakılacak en değerli miraslardan biri olduğunu belirterek, "Suyu korumak geleceğimizi korumaktır. Su vatandır, su medeniyettir, su geleceğimizdir." dedi.
Yarışmada okulların su tüketim verileri değerlendirilerek tasarruf oranlarına göre dereceye giren okullar şöyle sıralandı:
- İlkokul: Şehit Davut İlbaş İlkokulu
- Ortaokul: Şehit Öğretmen Mehmet Kapusuz Ortaokulu
- Lise: Millî Egemenlik Anadolu Lisesi
Proje kapsamında ayrıca, 2 Nisan 2026 tarihinde düzenlenen Su Verimliliği Paneli ile su tasarrufu konusunda farkındalık oluşturulurken, Su Ayak İzi Sergisi aracılığıyla görünmeyen su tüketimine dikkat çekilerek toplumda su bilincinin güçlendirilmesi amaçlandı.
"Her Damla Gelecektir" projesiyle Siirt'te öğrencilerin çevre ve su kaynaklarının korunmasına yönelik duyarlılıklarının artırılması yönünde önemli bir adım atılmış oldu.