YATIRIMCILARA AÇIK MEKTUBUMUZDUR

M. NİYAZİ DENİZ
04-08-2023

Kişilere özel ama herkese açık olan bu mektubu 320 bin nüfuslu Siirt adına Türkiye'nin hatta dünyanın dört bir yanındaki yatırımcıya sunuyoruz.

Değerli yatırımcılar haklısınız, kabul ediyoruz ki para kazanmak kolay değil. Paranın ne demek olduğunu ve nasıl kazandığını en çok siz sermaye sahipleri biliyorsunuz. Çünkü yeri geldiğinde tükenmeye yüz tutmuş sermayenize para katmak için uykunuzdan, ailenizden hatta ibadetinizden bile feragat ettiniz.

Zor kazanılan bir sermaye kolay da harcanmaz. Hele ki baba parası değil de alın teriyle kazanılmış sermaye olsa… Merak etmeyin biz bunu biliyoruz, yatırımcıyı da anlıyoruz. Ancak siz de bizi anlayın; son 30 yılda çok geç verdik, en çok işsizi olan 3 şehirden biriyiz.

Değerli yatırımcılar, karar vermeden lütfen dinleyin;

1- Huzur: Terör bitti, son kalıntıları da sınır hatlarından temizleniyor. Belki diyeceksiniz mesele sadece terör değil. Doğru huzur sadece güvenlikle alakalı değil. Aksine huzur demokrasiyle adaletle de ilintilidir. Adalete güvenin olmadığı bir yerde sermaye de durmaz. Ancak artık cesur savcılar, vicdanlı hakimler, insan haklarına uyan güvenlik yöneticilerimiz var.

2- Altyapı ve ucuz işgücü: Günde 200 TL’ye çalışacak çakı gibi gençlerimiz var. Ancak ne hikmetse hepsi yaz aylarında çalışmak için batıya gidip pazarda hamal, otellerde garson, tarlalarda ırgat oluyor. Alın size insan gücü.

3- Hava ve demiryolu: Belki ağır sanayi hamlesi beklemiyoruz. Ancak yük taşımacılığı sanayinin, yatırımın ana ayağıdır. Trenin olduğu bölgelere bakın yatırımı görürsünüz. Demiryolu Kurtalan'da sadece 30 km. 30 amele 1 yılda rayları Siirt’e çeker.

4- Pazar sorunu: Siirt, Irak, Suriye, İran, Lübnan gibi Orta Doğu'ya çok yakın. Katar ve Suud ile bağlantılarımız var. İnşaat, tarım, maden, tekstil, teknoloji ve turizm gibi çok önemli bir pazara sahip. 1 koyup 3 alacak kârlı bir pazar ağı her geçen gün daha da genişliyor.

5- Konaklama ve sosyal ihtiyaçlar: O bahane de kalmadı. Çünkü artık gönül rahatlığıyla konaklayabileceğiniz otellerimiz var. Yeni yeni sosyal tesisler, köprülerimiz yapılıyor. Tünellerimiz açılıyor, yollar kısaldı.

Bunların hepsi bizde, projeler sizde. Gelen kimse pişman olmadı.

Eğer sevdiğiniz para ise, inanın para burada da var, "Üretmek Yaşamaktır" diyor ve durmadan üretiyorsanız gelin burada da üretim var, vatan sevgisi, yurt kalkınması diyorsanız, burası da vatandır. Hem de devletini en çok seven iş insanlarımız, girişimcilerimiz. Siz el atın biz de devamını getireceğiz, çakılmış çiviye gelene kadar, tüm değerlere sahip çıkacağız.

Yatırım sizden para kazandırmak bizden.